“Dabas aromāti, smaržu kombinēšana un gourmand jeb gardēžu smaržas”, tādas ir šībrīža tendences selektīvo smaržu nozarē, stāsta smaržu blogere Marika Rozenberga.
Kā norāda parfimērijas smaržu zinātāja, selektīvās un nišas smaržas atšķirībā no plaša patēriņa smaržām, tiek izlaistas limitētā apjomā un šiem aromātiem līdzīgi kā mākslas darbiem vienmēr tiek pieminēts parfimērs, kurš izstrādājis smaržu formulu. Tā piemēram jaunās “Chopard” selektīvo smaržu līnijas autori ir smaržu pasaules slavenības Alberto Morilas (Alberto Morillas) un Natālija Lorsone (Nathalie Lorson).
Haiti magnolija un vetivērija, Madagaskaras vaniļa un apelsīns no Gvatemalas ir četras “Chopard” iepriekšējā gada selektīvo smaržu “zilās” kolekcijas galvenās notis. Savukārt šīs vasaras jaunuma jeb “zaļās” kolekcijas centrālās notis ir roze, apelsīna ziedi ar kardamonu, medus un jasmīns.
“Roze un jasmīns, balto ziedu aromāti ir smaržu klasika, kas nenoveco. Šobrīd modē ir t.s. gourmand aromāti, kas smaržo pēc deserta – vaniļas, lukuma, zefīriem. Aktuāli ir veidot savu ‘smaržu garderobi’, proti, no rīta lietot vienas smaržas, bet vakarā – citas. Tāpat smaržu garderobe mainās atkarībā no sezonas, piemēram ziemā aktuāla būtu ambra, kas ir silto aromātu pamatā, savukārt vasarā – citrusi, kas ļauj justies svaigi. Tomēr ne visiem šī tendence ir pieņemama – vienmēr ir cilvēki, kuri smaržas izvēlas kā savu parakstu un nemaina to gadiem. Aromāts ir veids kā izteikt savu individualitāti, tāpēc vienmēr būs svarīgi atrast savas “īstās” smaržas.” stāsta Marika Rozenberga.
Arī smaržu jaukšana ir modē, ir ražotāji, kas speciāli izstrādā smaržu komplektus, kuras var vienu otrai pūst virsū un aromāti viens otru papildina un nav pretrunā. Piemēram, rīta smaržās dominē svaigās un zaļās notis, bet vakara variantā aromātu papildina rozes, vaniļas un garšvielu notis.
“Juveliernams “Chopard” selektīvo smaržu kolekciju laiž klajā katru gadu Kannu festivāla laikā un tās pieejamas ierobežotā skaitā. Formulas pamatā ir viens dabas aromāts, smaržas ir vienkāršas un saprotamas. Šie aromāti ir veidoti no visdārgākajām dabiskajām sastāvdaļām, kuras vien daba var piedāvāt. Tas sasaucas ar juveliernama īpašnieces, radošās direktores Karolīnes Šoifeles filozofiju – zaļā domāšana, cieņa un atbildība pret dabu un zemi”, stāsta “Chopard” salona pārstāve Madara Mančinska.
Gender-free, unisex – tā mēdz apzīmēt aromātus, kas domāti abiem dzimumiem. Dalīt aromātus sieviešu un vīriešu smaržās nišas parfimērijā nav pieņemts, šeit robežas nepastāv. Piemēram, apelsīnkoka ziedu aromāts, kas ir svaigs un smaržo pēc tīrības, ļoti labi ‘piestāv’ vīrietim baltā kreklā. Savukārt vetivērija, kuras dūmaini smaržīgā smaržu eļļa tiek iegūta no šīs tropu zāles saknēm – vienmēr bijusi būtiska vīriešu aromātu sastāvdaļa, bet šobrīd tā kļuvusi populāra arī starp sievietēm.
Varbūt sievietei tieši nepieciešama arī vīrišķīgā enerģija, piemēram, lai labāk veiktos biznesā? Nevajag baidīties eksperimentēt, jo tikai tā var atklāt sev ko jaunu!